Contact | Word lid | Vlaamse Stam | Bezoeken | Pers
Problemen met afbeeldingen op website Rijksarchief?
Sinds de nieuwe updates van Windows en van verschillende browsers ondervinden velen problemen bij het raadplegen van gedigitaliseerde archiefdocumenten via de website van het Rijksarchief (http://search.arch.be). Het Rijksarchief kan hier helaas niets aan veranderen.
Er wordt aangeraden om de Adobe Flashplayer (https://get.adobe.com/nl/flashplayer/) en eventueel Javascript (https://www.java.com/nl/download/) te updaten. Doorgaans zijn problemen hieraan gelieerd. Verander eventueel ook van internetbrowser (Internet Explorer en Mozilla Firefox stellen normaliter geen problemen). Gelieve ook na het updaten uw PC opnieuw op te starten. Vaak is dit nodig om de installatie te vervolledigen.
Indien het probleem blijft aanhouden, ligt het mogelijks aan de instellingen van de firewall / antivirus. Websitegebruikers met Avast-antivirussoftware hebben eerder al gemeld dat zij problemen met de firewall ondervinden (oplossing = uitschakelen van firewall).
Daarnaast is het misschien eveneens nodig om Flash Player te activeren of de instellingen van uw browser te veranderen. Meer info hieromtrent vindt u op de website van de desbetreffende browser:
- Google Chrome: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-chrome.html
- Internet Explorer: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/install-flash-player-windows.html
- Microsoft Edge: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-edge.html
- Mozilla Firefox: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-firefox.html
- Opera: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-opera.html
- Safari: https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-safari.html
(BRON: Annelies Coenen, Algemeen Rijksarchief)